بازاریابی صادراتی محصولات ایرانی
بازاریابی صادراتی از یک زنجیره فعالیت های مانند معرفی محصول و خدمات صادراتی، مطالعه بازار، قیمت گدذاری دقیق محصول، ارتباط گیری با مشتریان خارجی، شناسایی روش های مناسب حمل و نقل،ارسال نمونه و غیره تشکیل شده است.
نکات بسیار مهم و عملیاتی در بازاریابی صادراتی
از موارد مهمی که در راستای بازایابی صادراتی موفق میتوان به آن اشاره کرد این است که، برای بازاریابی صادراتی بازاریاب باید به زبان انگلیسی و ادبیات تجاری اشراف داشته باشد. بازاریاب صادراتی باید بتواند به راحتی با مشتریان خارجی ارتباط بگیرد و از نحوه مکالمات و مکاتبات تجاری آگاه باشد.
در بازاریابی صادراتی موارد مهمی همچون، اطلاعات کافی درباره بسته بندی صادراتی، استاندارهای بین المللی صادرات کالا، میزان تعرفه های گمرکی، حمل و نقل ایمن و اقتصادی و فرهنگ مصرف بازارهدف صادراتی نقش بسیار مهمی را در فرایند بازاریابی صادراتی موفق ایفا می کنند.
قیمت گذاری دقیق محصول صادراتی باید بگونه ای باشد که برای مشتریان خارجی جذاب باشد و اینکه بازاریاب صادراتی از این مسئله آگاه باشد که مشتریان خارجی عادت به چانه زنی دارند و بتواند قیمت تمام شده را مدیرت کند.
در بازاریابی صادراتی همچنین ارائه سریع مشخصات کالا و قیمت بسیار میتواند در جذب مشتری خارجی موثر باشد. گاها دیده میشود که شرکت های ایرانی کاتالوگ محصولات و لیست قیمت به زبان انگلیسی ندارند، و برای تهیه آن روزها و هفته ها وقت میبرد، که در این صورت مشتری خارجی به غیر حرفه ای بودن آن شرکت پی میبرد.
برای اینکه بازاریابی صادراتی موفقی داشته باشد موارد زیر را قبل از اقدام به بازاریابی در نظر بگیرید:
برای شناخت بهتر بازاریابی صادراتی و آموزش تخصصی این مهم میتواند از تجربیات عملیاتی و غنی گروه راه تجارت قرن 21 استفاده کنید.
ما معتقد هستیم صادرات موفق و پایدار نیاز به آموزش و پیگیری خستگی ناپذیر دارد. متخصصین ما به شما کمک می کنند که در این مسیر بهترین تصمیم را بگیرید و بتواند در بهترین حالت با بازارهای صادراتی ارتباط بگیرید.